Friday, June 23, 2017

New York I - esimesed muljed ja tegemised

Plaan New Yorki minna on mul juba ammu peas tiksunud. Mitte ainult seetõttu, et tegemist on ühe kuulsaima linnaga, vaid seal elab ka minu väga lähedane sugulane, kellega viimati kohtusime 15 aastat tagasi. Ometi on ta üks vähestest, kellega kontakt on säilinud. Linnapuhkuseks parim aeg siiski kevad või suvi, kui ilm on soe ja saab mõnusalt jalutada. Nii otsustasimegi üsna spontaanselt juba novembris emaga juuniks New Yorgi piletid ära osta. Maksid need vaid 360 eurot. Ööbimaja pakub meile sugulane, mis pole mitte Manhattanil, kus suurem osa turiste elada soovib, vaid hoopis mitte nii glamuurses Brooklynis. Minu meelest aga päris põnev näha ka seda poolt New Yorgist.

Kolmapäeva hommikul sõidutaski SAS meid läbi Stockholmi kiiresti New Yorki, kuhu kohale jõudsime tänu ajavahele juba sama päeva pärastlõunaks. Kuna asju oli päris palju ja emal natuke käed-jalad haiged, siis alustasime reisi ühe mega kalli taksosõiduga Newarki lennujaamast Brooklyni. Vähemalt sai linnuke kirja kollase taksoga sõitmisel, mis oli tegelikult päris räpane. Liiklus on siin paras kaos ja tundub, et üsna konstantne ummik. Kohale me jõudsime ja taaskohtumise rõõm oli suur. Nagu polekski 15 aastat vahepeal olnud. Õhtuks telliti muidugi juba USA kohaselt kaks "väikest" pitsat.

Neljapäeval hakkasime kohe linna avastama. Metroo süsteem on üsna lihtne ning soetasime endale kohe nädalase ühistranspordi kaardi 29 USD eest. Meie Brooklyni kodust on Manhattani keskusesse kiirema metrooga umbes 30 minutit sõitu. Esimene suund oli Rockefeller Center, mille katuselt saab head linnavaadet nautida. Pilet maksis 32 USD ning selle saab kindla kellaajaga. Vaade oli oma hinda igatahes väärt ning väga meeldis, et enamik vaateplatvorme oli õues. Olen varasemalt erinevates riikides külastanud mitmeid "torne", aga antud vaade oli üks parimaid. Top of the Rock osutus valituks ka seeõttu, et sealt on näha Empire State Building.

Kõndisime natuke veel viiendal avenüül ning võtsime suuna Times Square'le. Seal leidub küll ikka igasugu karvaseid ja sulelisi ning sisuliselt võikski lihtsalt istuda ja vaadata inimesi. Igav ei hakkaks kunagi! Ühe korra hüppasid ka mulle mitu erinevat kostüümides multikategelast seljatagant juurde - tegelikult oli see osav trikk muidugi raha saamiseks. Ümberringi on erinevad Broadway teatrid ning nende reklaamid.

Vaatasime üle ka kõik põhilised Times Square poed ehk Disney, M&Ms, Hershey's. Need võtsid silme eest kirjuks. Tehakse ikka igasugu lahedaid asju, kuid samas on aru saada, kui suur tarbimisühiskond Ameerika on. Eriti isuäratav oli muidugi Hershey's šokolaadipood. Minuga tuli sealt kaasa ka üks kalorivaba šokolaadikaste. Eestis saan katsetada, kas kõlbab süüa.

Pärast tunde tiirutamist oli ema ainuke soov kuskile istuda, milleks sobis Bryant Park ideaalselt. Tegemist on väikese pargiga, kus pideval on erinevad üritused või saab niisama lõõgastuda. Näiteks sel hetkel toimus seal jooga tund, samuti on seal raamaukogu või saab mängida malet või muid lauamänge. Esmaspäeval näidatakse seal päikeseloojangu ajal filmi. Kui õnnestub, lähme vaatame ka.

Edasi võtsime vaikselt suuna juba metroo poole. Korraks põikasime sisse veel tuntud kaubanduskeskusesse Macy'sse ja Burlingtoni, aga shoppamise jätame pigem järgmisesse nädalasse. Brooklyni tagasi jõudes panime teega natuke mööda ja kõndisime tükk aega vales suunas. Õnneks aitasid lõpuks kohalikud venelased välja.  Siinkandis kulub vene keele oskus täitsa ära. Õhtusöögiks oli kusjuures mitte pitsa, vaid hoopis boršisupp. Oleme ikka Ameerikas või? :D

Esimese päeva lõpuks kogusime peaaegu 30 000 sammu ehk kurnasin ema täitsa ära. Siiski on emotsioonid väga üleval! Magan nagu beebi siin iga öö. Plaanis oli kirjutada ka tänasest päevast, aga kahjuks on uni liiga magus. Sel aastal siis jaanid sedamoodi - mina olen rahul! :)