Wednesday, May 13, 2015

Kuidas ma oma hommikusöögi tagasi sain? :)

Üks kõige raskemaid asju mulle oli loobuda suurtest hommikusöökidest. Ma ei mõista absoluutselt inimesi, kes ütlevad, et neil pole hommikuti isu, kuna see on vastupidiselt mu lemmiksöögikord ja üldse üks päeva tippsündmusi. Ma väga naudin aeglaseid hommikuid - ärkamine, pesu, puder/müsli rohkete lisanditega ja muidugi kohvi. Samal alal vaatan Terevisiooni ning viskan pilgu peale uudistele ja facebookile. Hommikusöök peab olema suur, mida saab aeglaselt süüa - seetõttu ei meeldi mulle võileiba teha, sest see saab juba kahe ampsuga otsa. Dieedi ajal pidin tunduvalt aga kärpima hommikusöögi kaloraaži (vähemalt poole võrra) - see mulle kohe üldse ei meeldinud. Iga päev tuli kasutada kavalust, kuidas portsjon oleks piisavalt suur, aga samas lahja. Üks hea variant oli kaerahelbepuder munavalgetega - lõpu poole oli see tegelikult pigem munavalgepuder mõne kaerahelbega. 

Igaljuhul ma olen nii õnnelik, et sain lõpuks oma hommikusöögi tagasi! Ja ega ma sellega ei koonerda. Üritan ikka hetkel toiduga enam-vähem mõistlikut joont hoida ja vaikselt kaloraaži suurendada, et kohe neid kilosid jubedalt tulema ei hakkaks ning keha traumat ei saaks äkilisest muutusest. Üks päev astusin ka üle pika aja (nädal tundub juba praegu pikk) kaalu peale ja ütleme nii, et ehmatus oli päris suur. Õnneks järgmine päev näitas mõistlikku numbrit jälle ehk kõik peaks kontrolli all olema. Tegelikult ega see lihtne pole näha, kuidas vorm iga päevaga kehvemaks läheb, kui olen just harjunud vastupidisega. Samas ega mingist arengust poleks mõtet rääkida, kui pidevalt dieedil olla. Lihaseid olen kaotanud küll ja tagumikku nagu enam polekski.

Hetkel olen nii öelda puhkusrežiimil ehk jõusaalis käimine on keelatud ning lasen kehal taastuda. Enne viimaseid võistlusi oli treeningud juba üsna ebameeldivad ehk paus on igati vajalik. Siiski ei tähenda see kodus laisklemist, vaid pigem on ikka selline aktiivne puhkus ehk üritan rohkem väljas liikuda - jooksmas/kõndimas ning olen ka mõnes rühmatreeningus käinud. Pärast pikka aega on üsna harjumatu kellegi "taktikepi" all kindlal kellaajal midagi teha, kuid iseenesest hea vaheldus. Vaikselt hakkab tekkima igatsus juba jõusaali ja raskemate treeningute vastu. Tean, et see tõmbab uuesti mu ainevahetuse normaalselt tööle, mis on vahepeal natuke aeglustunud. Praegu ongi plaan veel natuke puhata -  laupäeval sõidan väiksele reisile ning pärast seda siis täiskäigul edasi koos uue kava ning treeningutega. Paljud tuttavad on küsinud, et mis siis edasi saab - kas nüüd on sellega kõik? Vastus neile, siis see on loodetavasti alles algus ja sügisel kavatsen taaskord võistelda. Praegu algab nii öelda massiperiood koos tugevate trennide ja korraliku toiduga, et sügisel loodetavasti paremas vormis olla. Õnneks, et suvel dieedil olema ei pea! :) Küsitud on palju ka toidupäeviku postitusi - mulle endale meeldib ka neid lugeda, sest saan sealt palju mõtteid ehk võib-olla varsti on mõnda ka minu poolt oodata.

Täna naudin üle pika aja vaba päeva, kolan natuke kodu-ja mööblipoodides, planeerin enda minipuhkust ja ehk õhtu poole isegi kerge trenn. Enesetunne on mõnus - nautige teiegi kevadet ja loodetavasti lähevad varsti ka ilmad soojemaks.



3 comments:

  1. Nii lahe ikka, et sa jälle kirjutad. :)

    ReplyDelete
  2. On jah lahe, ma ka koguaeg käin ja piilun, ega midagi uut ei ole postitanud :)

    ReplyDelete
  3. Ma ka aina loen :) Ja teretulemast tagasi söödikute maailma :) Heas mõttes!

    ReplyDelete