Tuesday, November 19, 2013

Midagi magusat - mandlikook

Kui ma siin vahepeal mainisin, et mu toitumine on ideaalne ja isusid pole, siis teiste rõõmustuseks see oli vaid natuke aega nii. Pole ka mulle see nii lihtne. Muidugi ilmselt minu mitte tervislik toitumine ei ole tegelikult midagi hullu. Asi polegi pigem mitte söögi kvaliteedis vaid kvantiteedis. Kui vahe liiga pikaks läheb, olen koju jõudes nii näljane, et sööks kõike. Teen küll õhtusöögi ära, aga justkui tahaks midagi veel. Põhimõtteliselt ju tean, et natuke peab ootama enne kui söök jõuaks ära seedida ja täiskõhutunne tulla, aga isu saab tihti tahtest võitu. Siin kirjutades võib mulje jääda, et olen suur dieeditaja ja järgin ülima täpsusega igat sissesöödud grammi. Tegelikult pole see sugugi nii. Minu põhimõte on pigem, et kõik, mis suhu pistan oleks võimalikult kvaliteetne ja töötlemata. 
Eelmisel nädalal oli mul suuremat sorti koogi isu peal. Olin juba ühel mandlikoogi retseptil tükk aega silma peal hoidnud ning laupäeval õnnestus lõpuks see ära proovida. Retsepti sain ühest imelisest toidublogist, mille leiab siit.

Vaja läheb

  • 720 ml mandlijahu
  • 1,5 tl söögisoodat
  • 0,5 tl soola
  • 1,5 tl kaneeli
  • 60 ml kookosõli
  • 60 ml mett/agaavisiirupit
  • 3 muna
  • 240 ml riivitud porgandit
  • 240 ml riivitud suvikõrvitsat
  • 240 ml hakitud õuna
  • katteks kohupiimakreemi

Valmistamine

Sega ühes kausis kuivained ning teised ülejäänud koostisosad. Järgmisena sega kausside sisu kokku ja pane võitatud 24 cm läbimõõduga koogivormi. Küpseta 180-kraadises ahjus umbes 40-45 minutit. Kook on valmis, kui sinna sisse torgatud tikk jääb kuivaks. Katteks võib panna kohupiimakreemi või näiteks kreeka jogurtit, kuid ka ilma on täitsa hea.


Võin rõõmuga tunnistada, et ei pidanud pettuma. Kuna ma polnud varem aedviljadest kooki teinud, polnud päris kindel, mida oodata. Oli hoopis täpselt midagi minu maitsele - õhuline, kerge mandlimaitsega ja mitte liiga magus. Isegi Siim sõi, kuigi alguses tegi nägusid küll, kui ütlesin, et sinna läheb porgand ja suvikõrvits sisse. Väidetavalt maitses - ei tea kas ainult viisakusest, aga ära ta sõi. Meile meeldis külmalt rohkem, sest siis oli maitset paremini tunda. Koogis ei olnud grammigi nisujahu ega suhkrut ehk igati tervislik maiuspala. Mandlijahu on Eestis kahjuks üsna kallis, aga kõige odavamalt saab seda väidetavalt Prismast (8 euri oli vist 800 g). Lisan mõned iPhonega tehtud pildid ka, mis pole küll midagi suurepärast, aga ettekujutluse saab ikka.







                          

No comments:

Post a Comment