Tuesday, May 27, 2014

PAF Tartu Olümpiajooks - kokkuvõte

Laupäeval toimus Tartus esimene linnajooksude sarjast ehk Olümpiajooks. Registreerisin sinna juba mõni aeg tagasi, kuna enda kodulinnas on ikka tore võistelda. 10 kilomeetrit on minu jaoks selline üsna keskmine distants, mida olen jooksnud ka SEB-l sügiseti. Soov oli saada aeg kindlasti alla 50 minuti ning kuna sügisel jooksin 49 minutit, siis lootsin ka seda ületada. Mida ma aga ei arvestanud oli asjaolu, et ilm on Eestis muutlik nagu alati ning võistluspäeval võib tulla üle 30 kraadi. Kuum ilm ja päike on küll üldiselt minu suured sõbrad, aga kindlasti üldse mitte õues jooksmiseks. Olen siin korduvalt kirjutanud, kuidas mulle Austraalias päeval päikese käes sportimine kohe üldse ei meeldinud...siis olin muidugi ka kordades halvemas vormis.



Igaljuhul laupäeval oli ilm nagu lubatud - umbes 32 kraadi. Viimastel päevadel üritasin jalgu natuke rohkem puhata, sest tundsin, et mu tagareied on üsna pinges vahepeal. Puhkus aitas ja enesetunne oli super. Hommikul puder sisse ning 11 ajal liikusin TÜ spordihoone juurde, kust sai stardimaterjali. Tark nagu ma muidugi olen, ei ostnud ma endale ikkagi mütsi ära - mõtlesin kogu aeg küll aega on kui ilmad kuumaks lähevad. Mis seal siis ikka... Enne starti üritasin võimalikult palju varjus olla, et mitte juba enne päikesepistet saada. Enne stardikoridori minekut kallasin endale allesjäänud vee pähe ning jooks võis alata. Ütlen kohe kokkuvõtva lause ka ära - kui pärast 23 km jooksu kirjutasin, et raske nagu ei olnudki kuskil, siis nüüd võin öelda, et kõik km olidki ühtlaselt rasked. Tegelikul algus oli üsna hea, rada oli natuke majade vahel ning võimalus oli varjus joosta. Umbes 3 km alates aga oli kogu tee lauspäikese all. Kuna osavõtjate arv oli ikkagi väiksem kui eelmistel üritustel, siis ei pidanud nii tihedalt külg-külje kõrval jooksma, mis oli üsna mõnus. Tempoks võtsin alguses umbes 4.30 min/km, mida enam-vähem hoidsin kogu aja. Ei oskagi öelda, millal see kõige raskem aeg oli, sest pärast 5 km sai juba mõelda, et üle poole on tehtud ja palju pole enam lõpuni. Minu jaoks ongi just õige mõtlemine ning õigele lainele saamine väga suure tähtsusega edukaks jooksuks. 

Esimene joogipunkt oli 3.5 km juures ja janu oli juba täitsa suur selleks ajaks. Mis mulle aga ei meeldinud üldse, et polnud suurelt kirjas, kus on vesi ja kus spordijook. Lisaks oli pakutav spordijook ka valget värvi, mistõttu haarasin esimesena selle ning pärast ühte lonksu läks see prügikasti. Otsisin kiirelt ka vett, aga ei leidnudki, mistõttu juua sisuliselt esimeses TP ei saanudki. Teine oli juba õnneks 5 km juures, kus leidsin vee ka üles. Janust suurem oli soov endale hoopis vett pähe kallata, et natukenegi jahutust saada. Eedeni TP juures oli tegelikult ka väike vihmuti, aga sellest küll ausalt öeldes mingit abi polnud. Viimane teeninduspunkt oli umbes 7.5 km juures, kus ma jälle vett ei leidnud. Suuremas hädas kallasin endale lihtsalt spordijooki pähe - aitas küll. Viimased kilomeetrid läksid õnneks üsna kiirelt ning lõpp oli eriti magus...nii hea lihtsalt, et see õudus läbi sai! Pulss oli ka terve jooksu üli kõrge - keskmine tuli 175 bpm. Õnneks kordagi sellist hetke polnud, kus oleks tahtnud seisma jääda või pilt oleks virvendama hakanud. Mina ühtegi kokkukukkumist ei näinud, küll aga kuulsin pärast teistelt, et neid oli päris palju. Pärast jooksu tulid mitmed võõrad mehed rääkima "et kuule, sind ma nägin, jooksid minust mööda". Päris naljakas! 

Kokkuvõttes jäin oma ajaga aga super rahule - 00:46:12 ehk täitsin oma mõlemad eesmärgid. Natuke on nüüd peaks küsimus, et huvitav, kui ilm oleks jahedam, kas oleks tulnud sellest veel parem tulemus? Igatahes oli jälle üks põnev kogemus ja ei kahetse, et osalema läksin. Proovisin esimest korda ära ka enda uued tellitud kompressioonpüksid ja pean ütlema, et väga mugavad ning head olid. Pärast jooksu olin küll kuumusest läbi, aga jalad olid küll nagu täiesti puhanud. Olen juba tükk aega kahelnud, kas minna ka Narva energiajooksule poolmaratoni jooksma, aga nüüd hakkasin natuke kartma - sellise kuumaga ma küll pikemat distantsi joosta ei tahaks. Samas kui tihti Eestis ikka suurt kuumust esineb.

Tulemused

Aeg: 00:46:12
Koht: 218
Naiste koht: 20
Koht vanuseklassis: 13


Ema käis seekord kaasa elamas



6 comments:

  1. Muidugi tule Narva! :) Ma isiklikult loodan, et seal pole palav, kuna esimst poolmaratoni sellises kuumas vist läbi joosta ei suudaks.

    ReplyDelete
  2. Kõva jooks!
    Mis siis veel saaks kui sa natuke trenni ka teeks...(või ei kajasta päevik kõike tehtavat?).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jooksutrenni ma süstemaatiliselt tõesti ei tee, ainult siis kui tuju tuleb.

      Delete
  3. Kust kompressioonipükse saaks?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina tellisin lehet http://www.sportsshoes.com
      Üle 40 € on saatmine tasuta ja kohale tuli umbes 1.5 nädalaga. Mul on Skins püksid, aga seal on ka teisi tuntud firmasid.

      Delete
  4. Ma olen viimasel ajal kogu varustuse võtnud otse tootjatelt, milleks veel vahendajaid nuumata:

    http://www.aliexpress.com/

    ReplyDelete