Thursday, September 29, 2016

Update - nädal enne esimesi võistlusi

Kell on hetkel 5.00 hommikul, teen näole mudamaski, kuulan oma hetke kahte lemmikui Ellie Gouldingut ja Siat ning otsustasin, et täptselt õige aeg oleks paar rinda ka blogisse kirja panna. Eile läksin varem magama ja sisemine kell ilmselt otsustas, et peaks ka varem ärkama.

Seis on hetkel selline, et täpselt nädala aja pärast sõidame tüdrukutega Soome Lahtisse esimestele võistlustele ning täpselt kuu aja pärast magan ilmselt õndsat und pärast viimaste võistlujärgset pidu ja söömingut. Ühesõnaga see, milleks valmistunud olen, on lõpuks kätte jõudnud. Mul hakkab juba elevus sisse tulema - pole ju pikka aega fitness-maailmas jälle olnud ning see on ikka omamoodi põnev. Võistlushooaeg on tegelikult juba alanud. Eelmine nädal toimus Madridis näiteks üsna tähtis amatöörvõistlus Arnold Classic, kus ka ühel eesti tüdrukul päris hästi läks.

Kui nüüd kaalunumbrist natuke rääkida, siis eelmise nädala algul hakkas see natuke rohkem liikuma. Sel nädalal seevastu on jälle rohkem paigal olnud. Kui üldist tendentsi jälgida, siis on number õnneks langusjoones, aga eks ikka alati tahaks, et kõik läheks sellises tempos nagu meile meeldiks. Jälgin üsna palju ka teisi võistlejaid ja blogisid ning siis jääb küll vahepeal mulje, et neil käib asi nagu kellavärk õpikust. Kuigi ega ma ei tea, kui palju sellest tegelikult tõene on. Teine asi on vormipildid - pannakse ikka endast kõige paremal hetkel parima nurga alt ning siis mõnikord reaalses elus on hoopis kerge pettumus. Niiet et ei tasu neid alati 100% tõesusega võtta. 

Enda dieeti alustasin mäletavasti 8. augustil ja selle kaheksa nädala jooksul on kaal liikunud umbes 3,8-4 kg allapoole ehk siis umbes 500 g nädalas, mis peakski olema üsna ideaalne tempo. Meil oli treeneriga plaanitud küll esialgu 600 g, kuid nagu ma ütlesin, siis tavaliselt asjad (eriti kaal) ei liigu nii nagu mina tahan, vaid nii nagu "tema" tahab. Vähemalt 1 kg oleks veel vaja alla minna ning siis vaadata, mis pilt näitab. Eesti võistlusteni on veel aega ka ehk selleks ajaks peaks ilusti jõudma. Treeneriga arutasime ka natuke ning ta rõhutas, et oluline on nüüd mitte ära "närtsida". Ega ma ise ka ei fänna tüdrukutel sellist nälginud hädalise vormi ja teades minu pikkuskategooria naisi, siis nemad on ikka sellised vormikamad ja kergelt öeldes massiivsemad. Rindu ma ilmselgelt endale selle kuuga ei kasvata, aga tuleb lihtsalt anda kõik, mis enda võimuses.

Hetkel keerleb elu ikka üsna võisltuste ümber - peale/enne tööd trennid, poseerimine ja söögivalmistamine.  Hakkasin Janika Aavakivilt võtma poseerimistunde, kus olen nüüdseks kolm korda käinud. Ma ei oska teda ära kiita - olen nii rahul, et tema juurde pöördusin. Ega ma endiselt väga "kodus" pole poseerimisega, aga asi on paremuse poole liikunud. Tunni jooksul teeme alati pilte ja videosid, et neid pärast hinnata saaksime. Seal on ikka miljon pisidetaili, mida meeles pidada - kuhu täpselt vaadata, kuidas kätt lükata, keha keerata, et ühtegi volti valesse kohta ei tuleks jne... Janika on soovitanud ka erinevaid venitusharjutusi, mida tegema peaksin. Tuleb välja, et trapets on mul ülepinges ikka tunduvalt (seda teadsin varem ka) ja õlad on täiesti erinevad. Seega off- seasonil tahaks tegeleda natuke rohkem ka lihashoolduse ja rühiga. Kuigi ma igapäevaselt ei istu 9 tundi kontoritooli taga, vaid liigun päris palju, on mul ikkagi kergelt juba kontoriroti "längus õlgade sündroom". Olen üritanud iga päev poseerimist kasvõi natuke harjutada. Võimaluse korral kasutan Myfitnessi saale, aga kuna need on üsna hõivatud, siis jääbki see tavaliselt hilisõhtusse ehk pärast 9.

Treeneriga on meil kohtumine/trenn ikka teisipäeva hommikuti. Muutsime olemasolevat kava natuke ja panime ühe osa juurde. Varasema neljase jaotusega kava tegi ta kolmeseks ning lisas ka teiste harjutstega kahese jaotusega pumpava variandi. Ühesõnaga hetkel näevad treeninud välja nii, et esimene osa kavast on selg/õlg; käed/rind/kõht; jalad, kus iga kord teen aina vähem kordusi, aga raskused lähevad suuremaks või jäävad vähemalt samaks. Teine osa on kaks pumpavat superseeriatega trenni ehk tuhar/käed ja selg/õlg. Seal alustan kõige suuemast raskusest, millega teen 8 kordust, 10-20 sekundit pausi, seejärel kohe uuesti 8 kordust natuke väiksema raskusega ja nii langetan viis korda. Päris mõnus vaheldus - tõmbab pulsi rohkem üles ja trenni saab ilusti tunni ajaga tehtud. 

Plaanis oli  veel natuke ettevalmistustest ja toitumisest kirjutada, aga kell tiksub kuklas ja töökohustused ootavad. Niiet õige pea võite oodata järge. Ilusat nädalavahetust mu kõigile toredatele lugejatele!


3 comments:

  1. "Teine asi on vormipildid - pannakse ikka endast kõige paremal hetkel parima nurga alt ning siis mõnikord reaalses elus on hoopis kerge pettumus. Niiet et ei tasu neid alati 100% tõesusega võtta. " Lemmiklause :D paljud nö tavainimesed ei oska sellistele asjadele mõelda ja siis on tore, kui keegi vahel seda ka meelde tuletab meile kõigile : )) tubli oled!

    ReplyDelete
  2. Hei!

    Kelle blogisid veel loed? Laiksuse tõttu pole ise viitsinud väga palju rohkem otsida-uurida aga lugeda tahaks küll :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ega mul ka pole neid väga palju, kuigi hea meelega loeks...Peamiselt Kätlini ja Kerli blogi ning ülejäänud on paremal listis, millel silma peal hoian. Sinu blogi loeks ka hea meelega - see mulle väga meeldis.

      Delete