Monday, April 21, 2014

Midagi magusat ja midagi tervislikku - mustika-kookose jäätis datli-pähkli põhjal

Juba mõnda aega olen tahtnud proovida kookospiimaga jäätise tegemist. Paar nädalat tagasi nägin facebooki lehel Raudne Tervis huvitavat retsepti, mis ühendas endas nii koogi kui ka jäätise. Täna ema sünnipäeva puhul tundus olevat õige aeg lõpuks ära katsetada ja vaadata, kuidas külalistele natuke tervislikum maiustus meeldib. Tagasiside oli ainult positiivne ning ka mulle väga maitses. Ainuke miinus minu arvates oli see, et tegin liiga suurele vormile, mistõttu jäi põhi veidi õhuke. Aga aitab jutust ja ma esitlen mustika-kookose jäätis datli-pähkli põhjal



Vaja läheb
  • 2 tass datleid (soovitan osta puuviljade juures olevaid, mis on pehmemad ja värskemad kui varasemalt pakendatud pähkliriiulis asuvad)
  • 1/4 tassi mandleid
  • 1/4 tassi india pähkleid
  • 2 külmutatud banaani
  • 1/2 tassi kookospiima
  • 1 tass mustikaid
  • (kookoslaastud)
Valmistamine

Põhja tegemiseks purusta köögikombainis datlid ja pähklid. Suru saadud mass küpsetuspaberiga kaetud väiksemasse vormi (mina tegin 22.5 cm vormis ja oleks võinud olla väiksem, näiteks keeksivorm). Pane külmutatud banaanid ja kookospiim köögikombaini/blenderisse ning lase ühtlaseks. Seejärel sega lusikaga sisse terved mustikad. Vala segu põhjale, kata kergelt kookoslaastudega ning aseta vorm vähemalt 4 tunniks sügavkülma. Enne serveeerimist võta umbes 10 minutit varem välja, et oleks lihtsam viilutada. Samuti on seda mugavam süüa kui on pisut sulanud. Ülejääk säilita sügavkülmas.










No comments:

Post a Comment