Tuesday, June 7, 2016

Mamo tervislikud "kiirsalatid" R-kioskis - kas võtta või jätta

Eelmine nädal saatis R-kiosk mulle proovimiseks Mamo uusi salateid, mille autoriks on Margit Härma. Olin nendest juba ka varasemalt kuulnud, kuid kuna valmistan tavaliselt alati toidu ise kaasa või käin restoranis, siis pole katsetada jõudnud. Mais Lätis ja Leedus autoga ringi sõites aga tundsin just puudust natuke tervislikematest toiduvalikutest bensiinijaamades ja kioskites. Peale hot dogi, burgeri ja krõpsu praktiliselt midagi muud ei saa. Seetõttu on mul hea meel, et Eestis asjad positiivses suunas liiguvad ja valik üha täieneb.

Mamos olen käinud mitmel korral lõunat sööma ja alati on kogemus väga positiivne olnud. Kes ei tea, siis tegemist on kohviku/söögikohaga, mille missiooniks on pakkuda täisväärtuslikku ja tasakaalustatud tervisetoitu. Seepärast olin väga positiivselt meelestatud salateid proovima.

Salateid on kokku kolm: veiselihasalat ubade ja vinigrettkastmega, kanasalat riisinuudlite ja maapähklikastmega ning vegetaarne salat grillitud bataadi ja mündikastmega. Kuna sõitsin kolmapäeval Tartusse, võtsin kõik kolm kaasa, et neid koos Kirkega testida.



Tugevad trenninaised nagu me oleme, valisime esmalt ikka lihaga variandid ehk kana- ja veisesalati.
Kanasalati karp sisaldas grillitud kanatükke, riisinuudleid, porgandisalatit, rohelisi sojaube ning eraldi topsis maapähklikaste.


Veiselihasalat sisaldab mooritud veiseliha, ubasid, porgandisalatit, kirsstomateid ja Dijon sinepi vinigrett kastet. Esimeste proovimiste järgi olime Kirkega mõlemad oma valikud teinud - minule jäi kanasalat, aga talle meeldis rohkem lihaga variant. Mulle meeldis kanasalati juures maapähklikaste, mis andis väga mõnusa maitselisa kogu söögile ja riisinuudlitele. Veiselihasalati kaste oli seevastu minu jaoks natuke liiga kibe. Kirke arvamus oli täpselt vastupidine - maitsemeeled on ikka erinevad. Kastme kogus oli päris suur ning seda kõike ma enda söögi peale valada ei tahtnud - pigem lihtsalt maitseks juurde.

Kana oleks võinud natuke rohkem olla ja võib olla veidi suuremad tükid. Hetkel tundus natuke pigem hakkliha moodi. Teise salati puhul meeldisid mulle seal olevad oad. Kokkuvõttes leidsme, et kiireks lõunasöögiks on täitsa sobilik. Ennast näen ostmas seda just bussi peale minnes. Ilmselt mul jääks ainult kanasalatist kõht veidi tühjaks. Kirke ütles, et lihsalatist sai ta küll kõhu korralikult täis. Eks see oleneb ka inimestest ja toitumisharjumustest.


Vegetaarse salati jätsin kõige viimaseks - lihavaba ju. Läks mööda lausa paar päeva ning lõpuks mõtlesin, et pean ta ikka enne ära sööma, kui vanaks läheb. Karbi põhjas oli nisubulgur, peal bataadiviilud, fetataoline juust, herned ning eraldi topsides päevalilleseemned ja mündikaste. Ja ausalt ka, aga see sai kindlalt minu lemmiku hääle. Bulgurit pole ma varem söönud, aga väga põneva maitsega. Lisaks soolane juust ning natuke kastet lisaks ja kokku sai väga hea kombinatsioon. Seda ostaks hea meelega vahel niisamagi lõunaks kaasa.

Minu valik!
Kokkuvõttes on tegemist täitsa söödavate salatitega. Tore, et ka kioskites on hakatud pakkuma alternatiive soolapähklitele ja krõpsudele. Kui ma ei eksi, siis üks karp maksab 4,90 € ehk ei midagi ülemõistuse kallist. Ühesõnaga üpriski hea valik kiirel päeval lõunaks, pärast randa kõhutäiteks või reisil väikeseks eineks.

Minu valik:

1.Vegetaarne salat
2. Kanasalat
3. Veiselihasalat






No comments:

Post a Comment