Tuesday, December 17, 2013

Tervislik isetehtud müsli

Hommikuti meeldib mulle tavaliselt süüa, kas kaerahelbe putru või kreeka jogurtit puuviljade ja müsliga. Nendest saan alati korralikult kõhu täis ja piisavalt energiat, et kaua vastu pidada. Kuna mulle poes müüdavad müslid eriti ei meeldi - eelkõige oma suure suhkrusisalduse tõttu, olen juba tükk aega mõelnud seda ise teha. Eile jõudsin lõpuks selleni ja tekib küsimus: miks ma nii kaua oodanud olen? See on ju ülimalt lihtne ning tulemuseks on täpselt enda maitse järgi ning tervislik müsli. Nii aga väike ülevaade minu katsetusest. 

Vaja läheb: 200 g täistera kaerahelbeid, 2 spl nisukliisid, 2 muna, erinevaid seemneid/pähkleid: kasutasin kõrvitsa-, päevalille-, seedermänniseemnete segu, mandlilaaste, kreeka pähkleid, lisaks kuivatatud jõhvikad, kaneel



Valmistamine:
1. Sega kausis kaerahelveste ja nisukliide hulka 2 muna
2. Lisa seemned/pähklid
3. Lisa kaneel või maitseained vastavalt soovile
4. Laota segu küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile õhukeselt laiali ning rösti 180 kraadises ahjus umbes 20 minutit ning sega umbes iga 5 minuti tagant. Kindlasti ei tohiks müslit ära kõrvetada, vaid see  peaks jääma natuke pruunikas ning krõmpsuv.
5. Valmimisel võta plaat ahjust välja ning lase müslil jahtuda. Soovi korral lisa pärast kuivatatud jõhvikaid/rosinaid/datleid vms

Mina ei kasutanud tegemisel mingit magustajat, kuna ei pidanud seda vajalikuks. Pigem lisan söömisel kreeka jogurtisse veidi mett - esiteks piisab väikesest kogusest ning teiseks on säilivad mee kasulikud omadused, millest kuumutamisel paljud hävinevad.

Hommikul juba maiustasin kreeka jogurti ja puuviljadega - nii hea!

Kuna see postitus saab üsna palju vaatamisi, otsustasin natuke seda täiendada. Viimasel ajal olen katsetanud erinevaid variante ja leidnud oma lemmiku. Muidu on kõik sama, aga soovitan ikkagi enne röstimist kaerahelbed läbi segada vedela kookosõli ja vedela meega. 400 g kaerahelveste kohta panin umbes 1-2 spl kookosõli ja 1-2 spl mett. Seda saab reguleerida olenevalt kui magusat müslit tahta. Tulemus on mõnus ja krõbe.





1 comment: