Thursday, January 16, 2014

Spordiriiete pesemine


Viimasel ajal olen üsna palju investeerinud trenniriietesse. Kuna sportides möödub ligi 10 tundi nädalast, meeldib mulle seal end tunda hästi ja mugavalt. Lisaks annavad uued ja ilusad trenniriided motivatsiooni rohkem pingutama ning on vahel justkui preemiaks. Eriti praegusel eluperioodil, kus ma enamus aega veedan kas kodus õppides või spordisaalis, olen kulutanud pigem trennivarustusele kui muule.  Tegemist pole aga üldjuhul odava lõbuga, sest tavaliselt kehtib põhimõte, et mida kvaliteetsem materjal ja ilusam asi, seda suurem hind. Ma küll ei aja alati firmamärki taga, aga ikka kipub nii olema, et tuntud brändide (nt Nike, Adidas) asjad on tunduvalt mugavamad.
Praegu kasutatakse palju spordiriiete valmistamisel arenenud tekstiile (tuntumad kaubamärgid on näiteks DRI-FIT, Gore.Tex, COOLMAX), mille eesmärgiks on niiskuse juhtimine inimese nahalt eemale kangasse, kust see aurustub. Eesmärgiks on jääda pikematel treeningutel kuivaks. Nende kandmine on lihtsalt super hea. Mõned püksid on nii õhukesest materjalist justkui polekski midagi jalas. Kuhu ma selle jutuga lõpuks jõuda tahan on asjaolu, et sellised riided vajavad teistsugust hoolitsust ja pesemist. Varem ma sellele väga tähelepanu ei pööranud, aga nüüd olen hakanud mõtlema, et kui ma juba nii suuri summasid neisse investeerin, siis tahan, et nad kestaksid võimalikult kaua ilusana ja säilitaksid enda omadused. Teine tähtis faktor on ka muidugi riiete lõhn – sageli on higihaisu väga raske riiete küljest ära saada (seda eriti madalal temperatuuril pestes). Seetõttu olen paaril viimasel päeval natuke uurimistööd teinud ja panen tähtsamad punktid ka kirja. Kindlasti on oodatud ka teiste nõuanded – parimad teadmised tulevad ju ikka kogemusega.
    
  •  Kohe pärast trenni pane võimalikult kiiresti riided kuivama.
  • Võimalusel eelista pesupulbri asemel vedelaid pesuvahendeid – nt pesugeelid. Pesupulbrid sisaldavad vees mittelahustuvaid osakesi, mis ummistavad riiet. Eriti hea oleks kasutada spetsiaalseid spordipesugeele, mis võtavad madalal temperatuuril pestes higi lõhna paremini ära. Näiteks Mayeri spordipesugeel, mida on üsna palju soovitatud (maksab ca 4 eurot). Samuti on spordipoodides müügil kallimaid variante.
  • Ära kasuta pesuloputusvahendit, pehmendajat, valgendajat. Dri-fit riided koosnevad mikrokangast, mis lasevad õhku läbi. Kasutades keemilisi ühendeid nagu pesuloputusvahend, võivad mikrokiud ummistuda ning kanga nii öelda „hingamisvõime“ kaob. Ilmselt ei juhtu midagi kui neid paar korda kasutada, aga pideval tarvitamisel küll.
  •  Kasuta pesumasina õrnapesu režiimi ning jahedat vett - temperatuur ei tohiks olla üle 40 kraadi.
  • Enne pesu pööra riided pahupidi.
  • Kuivata madalal temperatuuril – ära pane kuivama päikse kätte ega kasuta kuivatit.
  • Halva lõhna vastu aitavad ka äädika või sooda kasutamine pesemisel. Täiesti kindel ma pole, kuidas need erilistele kangastele mõjuvad, kuid kindlasti parem variant kui pesuloputusvahendi kasutamine (või ebameeldiva lõhnaga riiete kandmine).

Need mõned näpunäited, mida võiks järgida, soovides oma trenniriiete eluiga pikendada. Muidugi kõige tähtsam on alati vaadata konkreetsete asjade silte ning pesemisjuhendeid. Minu puhul igatahes Mayeri pesugeel teeb oma töö ilusti ära.



No comments:

Post a Comment