Friday, November 4, 2016

Võistlused läbi - mis edasi?

Märkamatult ongi läbi saanud oktoober ja sellega minu jaoks võistlushooaeg. Selline tunne on, et alles oli august ja dieedi algus, kuid nüüd on vahepeal hoopis talv kätte jõudnud. Eks see fitness parajalt egoistlik ala on, et lõpuks unustatakse kõik muu enda ümber ning keskendutakse ainult võistlustele. Ilmselt on see tegelikult omane ka teistele spordialadele, kuid suur osa fitnessi-inimestest teevad seda siiski lisaks enda põhitööle ja perele, mistõttu kontrast on natuke suurem. Äge on vaadata, kuidas mõne võistleja partner elab ikka täiega kaasa - sööb kodus ka tervislikult, aitab mealprepiga, käib võistlustel kaasas. Neil on ikka väga vedanud. Mul oli vanasti tunne, et pidevalt pean põhjendama, miks ma trenni lähen ja lihtsam on öelda, et olen tööl kauem.


Võistluste järgselt oli plaanis, et sõidan Tartusse ja puhkan veidi. Reaalsuses sellest väga midagi välja ei tulnud kahjuks. See tähendab, et tulin Tartusse küll, aga kogu aeg on olnud mingid tegemised ja kohustused ehk õhtuks olen nii läbi, et vaevu jaksan voodisse minna. Vaimusilmas kujutasin ette, et ärkan hilja, loen raamatuid, vaatan filme ja ei tee midagi... Ise muidugi planeerin endale kõik need asjad ehk pole kedagi süüdistada ka. Üleeile käisin tegelikult Eesti Rahva Muuseumis ja soovitan kõigil sinna uudistama minna. Väga innovaatiline - vahel mõtlen küll, et kust mõnel inimesel nii head ideed tulevad?! Järgmine kord tahaks koos giidiga külastada - siis oleks elamus ilmselt veel suurem.

Natuke nüüd võistluste temaatikal. Paljud kindlasti tunnevad huvi, et mis siis edasi? Hetkel olen ise ka selle üle mõelnud ja olen kindel, et soov veel võistelda on olemas. Kevad ei ole tegelikult üldse kaugel ja vormi selleks ajaks parandada on keeruline. Teisest küljest ei taha jälle nii pikka vahet sisse jätta, sest lavakogemust oleks juurde vaja ning teiseks on mõte ka sügisel enda kooliteed jätkata, mistõttu pole ma kindel kas mõlemad tegevused mahuvad minu ellu korraga. Ühesõnaga praegu on plaan ikkagi ennast kevadeks uuesti võistlusvormi saada. Tuleks seda lihast ka ikka juurde, kasvõi natukene... olen ikka pilte vaadanud ja tuharat nagu polekski üldse.


Treeningute mõttes on nüüd mõned nädalad puhkerežiim, mis tähendab, et trenni teen natuke tunde järgi, kergete raskustega. Eelkõige on eesmärk närvisüsteemil puhata lasta, et oleksin valmis raskemateks treeninguteks. Alguses oli ikka väga kummaline saali minna, sest ei osanudki midagi väga peale hakata ja suurt isu polnud ka. Nüüd olen selliseid lühikesi trenne teinud ja teistsuguseid harjutusi proovinud, mis on vahelduseks päris värskendav.  Järgmine nädal ehk lähen proovin üle pika aja mõne rühmatrenni ka ära. Kusjuures tundub, et tartlased on hakanud kõvasti trenni tegema, sest jõusaal on kogu aeg rahvast täis. Olen käinud nii Lõunakeskuse kui ka Kesklinna Myfitnessis ja isegi suvalisel kellaajal on päris palju inimesi.

Toitumisega ei ole nii lihtne tegelikult. Teadsin seda juba ette, et pärast dieeti võib isegi raskem olla. Eesmärk on kaloraaži tõsta vähehaaval, sest ei taha ennast kohe "põrsaks" süüa, kui minu treeneri väljendit kasutada. Pärast eelmisi võistlusi läks mul lõpuks asi suhteliselt käest, mistõttu oli kaalutõus järsult päris suur ja üldse kogu keha stessis - sõin palju, aga  kõht oli ikkagi tühi kogu aeg. Niiet praegu ma siis üritan vähehaaval tagasi normaalsusesse minna. Hetkel on kalorite tarbimine umbes 1800 juures, aga päris grammi pealt kõike ei loe. Naljakas lugu on see, et nüüd mulle reaalselt tundub, et sellest kogusest ei piisa ja tahaks rohkem. Eelmine nädal 1600 kcal juures sain päris kenasti hakkama. Lisaks on meeletult palju erinevaid variante, mida süüa tahaks, et vahepeal kõnnin toidu poes nii kaua ja ei suuda otsustada, mida võtta. Ma ei mõtlegi mingit rämpsu, vaid igasugu lihad, juustud, hummus jms. Sisuliselt oleks saanud neid dieeti ka mahutada, aga lõpus läksin üsna kindla peale välja ehk sõin asju, mida saab koguseliselt rohkem ja täidavad kõhtu. Mingit suurt söömisorgiat polegi veel pidanud ka. Mulle lihtsalt meenub see kohutav punnis ja puhitav tunne, mida eelmine kord kogesin, mistõttu üritan asja mõistusega võtta. Hetkel mõtlen tegelikult rohkem söögi peale kui dieedi ajal. Selle pean endalt kindlasti ruttu välja juurutama, sest mulle absoluutselt ei meeldi taoline suhe toiduga. 

Poelettidele on ilmunud väga mitmeid hea koostisega pelmeene - hoidke silmad lahti!
Olen Tartus ka mõne degustatsiooni teinud ja tahtsin soovitada uut batooni. Clean Barist on enamus ilmselt juba kuulnud. Koostiselt üsna sarnane tuntud Quest batoonile - umbes 20g, 2,3g suhkrut ja 22g kiudaineid. Maitse poolest pole minu meelest nii magus ja suhkruasendajat on vähem tunda. Eelmine nädal lisandus kaks uut maitset: kaneelirull ja maapähklivõi. See viimane on minu totaalne uus lemmik - juba lõhnab hästi! Kõik, kes proovisid kiitsid ka, niiet peab hea olema. Mõnusad tükid on ka sees, mida eelmiste batoonide puhul igatsesin. Nüüd on saadaval lisaks Mybody pole ka Myfitnessi spordiklubis. Homme õhtul oleme veel väljas ka Myfitness Weekendil Tartus Ale Coq spordihoones.  Seega on tulemas taaskord töökas ja sporti täis nädalavahetus. Hea meelega teeks ise ka mõne trenni kaasa, aga see jääb vist mõneks muuks korraks. 


Idee on ka blogi natuke muuta, aga kuna ma IT teemades olen väga nõrk, siis see kogu protsess võtab meeletult aega. Pean vist mõne arvutisõbra otsima välja.

Kui on mingeid mõtteid või ideid, millest kindlasti lugeda tahaksite, võite mulle alati kommentaaridesse või meili märku anda. 

2 comments:

  1. Hei, kõige pealt tahtsin öelda, et su blogi on üks mu lemmikuid. Olen siit päris palju häid ideid saanud. :)
    Ma loeks veel hea meelega lähemalt su trennidest, nt. mis on su lemmikharjutused, mis alati kavas sees; mis kordused ja seeriad sul on jne. Ja toitumisest on ka alati väga põnev lugeda. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh positiivse tagasiside eest :) Kindlasti tulevikus kirjutan täpsemalt ka trennidest.

      Delete