Monday, December 2, 2013

Lillkapsa põhjaga pitsa

Eile õhtul mõeldes, mida süüa teha, langes valik lõpuks pitsa - täpsemalt öeldes lillkapsa põhjaga pitsa kasuks. Tegelikult on see mul juba kolmas kord antud põhja teha ja võin kinnitada, et iga korraga on aina parem. Nisujahuga on ju tegelikult väga lihtne kokata, üsna kindel võib olla, et enam-vähem tuleb välja. Natuke tervislikumad variandid vajavad rohkem katsetamist. Kahtlemata ei tulnud see veel täiuslik, aga mulle ja emale väga maitses.

Vaja läheb: pool (keskmist) lillkapsast, sibul, muna, maitseained. Katteks võib panna ükskõik mida vastavalt soovile. Minu omal oli natuke tomatipastat, šampinjonid, kanasingi tükid, pool tomatit, hapukurk, ca 50 g mozzarella juustu.

Valmistamine: Riivi lillkapsas peeneks nö riisi taolisteks tükkides (lihtsam variant on kasutada köögikombaini). Pane lillkapsas kausiga mikrolaineahju ning soojenda umbes 5 minuti või kuni lillkapsas on pehme. Lase lillkapsal natuke jahtuda, pane segu köögirätiku sisse ning pigista välja üleliigne vesi (mina seda eelmistel kordadel pole teinud ning seetõttu jäi alati liiga vesine põhi). Tükelda sibul ning lisa koos munaga lillkapsale. Sega kõik korralikult läbi ning maitsesta vastavalt soovile (sobivad igasugused rohelised ürdid jm). Vormi väike pall, pane küpsetuspaberiga kaetud plaadile natuke õli ning vajuta "tainas" õhukeseks. Küpseta ahjus 200 kraadi juures umbes 30 minutit või kuni on kergelt pruunikas. Minu kogemuste järgi pigem küpsetada rohkem kui vähem. Kui põhi on valmis, lisa kattematerjal ning küpseta veel umbes 10 minutit. 

Inimesele, kellele lillkapsas ei maitse, ma seda ei soovita, sest kapsa maitse on ikkagi tunda. Minu arvates aga mõnus tervislik roog, mida saab ilma süümepiinadeta nautida. Kõige raskem on saada põhja krõbedaks, mille kallal ma veel kavatsen töötada - siiski oli viimane katsetus juba päris hea. Mul ajavad igatahes küll pildid suu vett jooksma. :)






No comments:

Post a Comment