Wednesday, December 11, 2013

Progress on parim motivatsioon

Polegi siia ühtegi hetke vormi pilti postitanud. Kuna praegu olen endaga üsna rahul, võib väikese kokkuvõtte teha. Kui eelmine aasta oli eesmärgiks pigem Austraalia kilode maha saamine (mida nüüd polnud küll nii ulmeliselt) ja endise vastupidavuse taastamine, siis see aasta olen keskendunud pigem lihaste kasvatamisele. Jõusaali minek oli minu jaoks esmalt aga üsna vaevaline, sest ma justkui ei osanud seal midagi peale hakata ning kogu ettevõtmine tundus igav. Juba sel suvel Austraalias harjutasin vaikselt, aga igaõhtused jäätise söömised Mari-Liisiga ei aidanud eriti kaasa. Nii juhtub kui panna kaks jäätisehullu ühe katuse alla elama. Augustis sisuliselt trenni ei teinud ja puhkasin. Muidugi sai Malaisias ja Singapuris korralikult kilomeetreid maha kõnnitud ehk päris jalad seinal ei istunud.

Augusti lõpus liitusin Myfitnessiga ning alustasin treeninguid nii Tallinnas kui ka Tartus. Esmalt jätkasin üsna samamoodi rühmatrennidega - Bodypump, Bodyattack jms. Üha rohkem tekkis aga huvi funktsionaalse treeningu vastu, sest kohati tekkis tunne, et keha on trennidega liiga ära harjunud ning areng peatunud. Tartu MF-s on ka Synergy treeningala, kus käisin vahel trennis. Siiski jäid ühe treeneri (nime ei hakka nimetama) trennid liiga lihtsaks ja koormust justkui ei saanudki, mistõttu mõnda aega enam Synergy's ei käinud. Siiski pakkusid mulle seal tehtavad harjutused (eriti TRX) huvi juba enne, sest Austraalias oli see väga populaarne. Iga päev jälgisin seal eemalt, kuidas inimesed personaaltreeneriga neid teevad. Mingil hetkel avastasin endale sobiva aja Egle ringtreeningus, mis hakkas mulle kohe väga meeldima. Lõpuks võtsin julguse kokku ja ostsin ka ühe personaaltreeningu, kus Egle tegi mulle väga korraliku funktsionaalse ringtrenni. Nüüd alates oktoobri lõpust olengi muutnud oma treeninguid. Üritan nädalas teha umbes 2 kardiot, 2 jõusaali, vähemalt ühe korra enda fn kava ning lisaks ringtreeningu rühmatrennid. Ja tulemused on kohe nähtavad! Ma ütlen - funktsionaalne treening toimib. Kuna mu eesmärgiks pole ainult lihast kasvatada, vaid ka lihasvastupidavust ja suutlikkust, siis on see ideaalne. Poleks osanud isegi sellist arengut oodata. Tunnen, kuidas kerelihased on tunduvalt tugevamad ja jõuan isegi lõuatõmbeid teha (nendega peab veel muidugi tööd tegema). Kui üle 3 nädala jälle bodypumpi läksin, tundsin, kuidas olen palju suutlikum ning saan raskust lisada. 

Mis ma selle kõige pika jutu peale öelda tahan on, et vahepeal tasub oma treeningharjumusi muuta ning mitte jääda liiga ühe stiili/rutiini juurde. Teiseks tasub proovida funktsionaalset treeningut. Paljud kindlasti mõtlevad, et mis see keharaskusega treenimine siis ära ei ole, aga tegelikult töötavad nii paljud erinevad lihasgrupid, et koormus on korralik. Üldiselt mulle endale eriti isoleeritud jõusaaliharjutused üldse ei meeldi ehk masinatega jändamine. Kahtlemata on algajatel nendega lihtsam, sest väiksem oht on tehnika juures vigu teha, aga üldiselt pooldan vabu raskusi ning sangpomme, hantleid jne. Tihti näen trennis inimesi, kes on aastaid teinud samu jõusaaliharjutusi masinatel või bodypumpi ning tulevad siis fn ringtreeningusse ja on täiesti läbi.

Samuti on toimunud märgatav areng ülakeha juures - õlad, triitseps, biitseps, selg. Pärast Fitness Explosionit sain üllatavalt palju positiivset tagasisidet. Olen kindel, et suuresti on see tänu Egle tehtud personaalkavale, mis on ikka RASKE. Muidugi olen seda veidi kohendanud ja intensiivsust lisanud, et väljakutset ikka oleks piisavalt. Kokkuvõttes tunnen ennast jõusaalis juba täitsa asjalikuna ehk tean, mida ma teen. See on mõnus tunne. Väga kasulik on lehekülg www.bodybuilding.com, kus leidub hulganisti õpetusi ning erinevate harjutuste videod. Kahtlemata on muutus olnud ka toitumises, kuid sellest  kirjutan kunagi teine kord, sest hetkel on plaan veel natuke menüü üle vaadata. Sai pikk ja segane jutt, mida ma üldse ei plaaninud, aga ehk saan siis paari kuu pärast jälle hinnangu anda, kuidas on areng toimunud. Kuna hetkel on toitumises hea rütm sees, plaanin ka jõulude ajal olla mõõdutundeline ning mitte ennast lõhki süüa. Muidu peab uuel aastal jälle suurt vaeva nägema, et õigele rajale tagasi saada.

juulist detsembrini

september vs detsember (praegu)

No comments:

Post a Comment