Friday, January 3, 2014

Eesmärgid aastaks 2014

Uue aasta kolmas päev juba peaaegu läbi - nii need päevad turbokiirusel mööduvad. Aasta alguses ikka püsitatakse endale eesmärke ning antakse lubadusi. Kuigi ma ise suur aasta alguse lubaduste andja pole, kuna iseenesest ju üle öö mingit muutust ei toimu ning alustada võib igal ajal. Siiski on see hea aeg kokkuvõtete tegemiseks ning mõndade eesmärkide seadmiseks. Panin mõned trenniga seotud mõtted kirja juba detsembri algul, kuid kaotasin kahjuks paberilehe ära - blogisse kirjutades on vähemalt kindel, et kõik jääb alles. Tegelikult on mul sellel aastal palju olulisemaid asju ning valikuid kui trenn ja tervislik toitumine. Siiski kuna need on mu praegune hobi nr 1, keskendun siin rohkem sellele. 

Nüüd siis segamini mõned eesmärgid 2014. aastaks

1. Saada tugevamaks, võimsamaks, kiiremaks. Tegemist on küll väga üldise eesmärgiga. Mõned inimesed ei saa aru, et ma ei treeni ammu enam sellepärast, et tahan alla võtta (see pole tegelikult kunagi mu esimene prioriteet olnud). Vahel öeldakse, et sa oled juba niigi peenike, mis sa ikka trenni teed. Aga ma ju teen trenni, sest see mulle meeldib - annab hea enesetunde, tervise, vabastab pingetest ning pealekauba tagab hea vormi. Mulle meeldib jälgida oma keha arengut ning kuidas iga nädalaga suudan aina rohkem. Samuti on tekkinud lihased justkui preemiaks. Ei, see ei tähenda, et muutun nüüd suureks lihasmäeks nagu meestel. Sellist selgitustööd pean peaaegu iga päev tegema. Igaljuhul on eesmärk oma füüsilisi võimeid ka järgmisel aastal võimalikult mitmekülgselt arendada.

2. Teha spagaat ka parema jalaga. Eelmine aasta võtsin eesmärgiks, et aasta lõpuks saaksin spagaadi maha. Hakkasin kevadel rohkem venitamisega tegelema ja ootamatult tegin vasaku jalaga juba juunis ära. Sellega seoses oli mul tegelikult väike hirm, sest ka umbes 4 aastat tagasi soovisin spagaadi ära teha ning lõpuks rebestasin enda lolluse tõttu oma jalga korralikult, mille tõttu trenni tegemine jäi soiku pikaks ajaks ning andis tunda ligi paar aastat. Ka praegu ongi seetõttu parem jalg ees spagaat palju raskem ülesanne. Aga ega palju enam puudu pole - pean ennast lihtsalt kätte võtma.

3. Osaleda vähemalt kolmel tervisespordiüritusel. Minuga on selline naljakas asi, et mulle väga meeldib joosta üritustel, kus tuhanded inimesed koos stardivad, aga üldiselt ma suur jooksusõber pole. Iseenesest võhma on ning tulemused võiksid olla head. Jäin väga rahule eelmise aasta SEB sügisjooksu 10 km ajaga, mis oli alla 50 minuti. Jooksutrenni enne seda polnud üldse teinud...aga eks bodyattack ja muud intensiivsed kardio trennid aitavad. Sel aastal võiks aga vähemalt kolmel üritusel osaleda. Nendeks võiks olla kindlasti SEB sügisjooks, mõni üritus Tartus, võib-olla ka rulluisutamine... Tegelikult on eesmärgiks ära teha ka üks poolmaraton. Praegu peangi valima, mis ajaks selle ajastan.

4. Leida rohkem trenniga seonduvaid tuttavaid. Üks asi on rääkida oma trennivaimustusest oma igapäevaste sõpradega, hoopis teine inimestega, kes jagavad sinu kirge. Selle eesmärgi alla võib panna ka "olla rohkem avatud". Ma pole nii kerge sõbruneja ning võin esialgu kinnise mulje jätta. Juba eelmise aasta lõpus võtsin sihiks olla rohkem avatud.

5. Osaleda fitness-üritustel. Kindel on minek Les Mills Fitness Explosionile, kus olen juba kaks aastat käinud. Süda aga ihkab ka veel võimsamale üritusele Rootsis, mis toimub septembris. Minek sinna on küll üsna kulukas, aga kahtlemata on see elamus raha väärt. Suurem probleem on hoopis kaaslaste leidmine, kes oleks samuti nõus seda raha välja käima.

6. Läbida mõned trenniga seotud koolitused. Peamiselt on need enese harimise eesmärgil, et teadlikumalt treenida ning miks mitte anda paremaid nõuandeid ka sõpradele. Üks on tegelikult juba kindel, mille sain jõuludeks ning samuti tahan läbida trennialast kursust ülikoolis kui kohti jätkub.

7. Teha ära kätepeal seis (vastu seina) ja ka ehk mõned kätekõverdused. Ei tundu ju midagi keerulist, aga mul tekib mingi tõrge selle harjutuse vastu. Aga no raskused ongi ületamiseks.

8. Lugeda rootsikeelseid fitness ajakirju ja blogisid. Natuke naljakas eesmärk, aga Rootsis tundub olevat trennitegemine ja fitness väga populaarne. Tunnen Eestis nii puudust nendest ajakirjadest, sest Austraalias olin pidev lugeja. Teiseks tahan hoida ja arendada oma rootsi keele oskust, sest järgmine semester pole mul võimalik enam jätkata õpinguid. Raamatud on lugemiseks siiski liiga keerulised, aga blogide lugemisega saan enam-vähem hakkama.

9. Teha 10 lõuatõmmet. Jaa..see tundub tegelikult natuke utoopiline eesmärk. Samas peabki suurelt unistama. Paar kuud tagasi proovisin esimest korda neid teha ja tuli umbes üks. Nüüd võin uhkelt öelda, et suutsin ikkagi 5 tükki läbi raskuste ära teha. Tehnika pole küll kiita, aga küll ta paraneb ka. Vahepeal on mul tunne, et lõuatõmmete tegemine on väga paljuski ka vaimne ülesanne - kui kaugele sa suudan end motiveerida/sundida.

10. Avastada uusi trenne/spordialasid. Möödunud aastal avastasin endale GRITi, funktsionaalse treeningu, Synrgy ja üldse olen kogunud palju uusi teadmisi jõutreeningust. Vaatame, mida toob uus aasta?!

Kuna kümme on ilus ümmargune number, aitab esialgu eesmärkidest. Ei tasu end üle ka koormata. Kõige tähtsam on siiski, et rõõm ja nauding trennist jääks, sest kui see muutub juba kohustuseks, on midagi valesti. Eks siis aasta pärast võin nimekirja üle vaadata ning hinnata, kui palju tehtud sain.

Noo leidsin nüüd üles enda paberilehe ka ning lisan kiirelt juurde, mille enne unustasin. Nendeks siis on:
* 10 minutit planku - natuke harjutamist ja palju vaimset motivatsiooni ning teen äkki ära küll.
* Vähemalt 1x see talv suusatada - ma pole enam ammu suusa inimene. Kunagi sai küll perega käidud, kuid rohkem oli tegemist piinaga kui naudinguga. Viimasel nii öelda "suusatamise aastal" (umbes 5-6 aastat tagasi) hakkas mulle isegi natuke meeldima, aga sinna ta jäi. Lubasin sõbrale, et see aasta vähemalt panen ühe korra suusad alla. Vaatame, kas ilm lubab.
* Teha ise proteiinibatoone - pole küll suurem asi eesmärk, vaid kättevõtmise asi. Olen juba pikka-pikka aega plaaninud, aga ikka pole teinud. Iseenesest kõik kallid ja erilised komponendid on olemas.

No comments:

Post a Comment